Soroksár, avagy nekünk is fájt, amit velünk tettetek idén nyáron.

Nem, nem én nyertem a Capa-nagydíjon álnéven még mielőtt bárki ilyesmire gondolna. De igen, láttam a nyertes képeket. egyértelműen ebből fakad, hogy megérintettek. Elsőre azon is elgondolkodtam, hogy miért nem én nyertem. Pár perc után rá is jöttem a két fő indokra. Az első az volt, hogy nem pályáztam. Hát igen, ez szerintem is óriási hendikep. A másik is hamar jött, én ezeket a képeket törölni szoktam. Közben jöttek a különböző a posztok, hogy mindenki értetlenül áll, vagyis ül a monitorok előtt. Aztán meg pár ember munkáját is fel lehetett fedezni itt-ott a közösségi oldalakon, akik úgy döntöttek komolyan gondolják ezt a fotográfia nevű dolgot. De ezzel még mindig nem éreztem beljebb magam, mert a kinyílt bicska a zsebemben még vagdosta a lábszáramat, és arra próbált ösztönözni, hogy na de idefigyelj Gábor, szerinted ezt nem tudnád megcsinálni te is? Hogy legközelebb te kapd a félmillát? Nem lenne jó? Csomó ember ezért fél évig dolgozik keményen? Addig-addig baszkurálta a hátsó agyamat ez a kisördög, hogy rábeszélt, próbáljam meg. Jó, mondom, megpróbálom megcsinálni, de azért nehezítést beleviszek.. mert hát mégis. Szóval adtam magamnak 2 órát Soroksáron, meg egy mobiltelefont. És persze egy történetet, amit szeretnék megörökíteni:
2016-ban ismertem meg, hogy máshogy is lehet képeket készíteni. Elsőre éreztem a lehetőséget. Rögtön tudtam, hogy nem akarok megismerni itt senkit, és legfőképp az emberek környezethez nem kapcsolódását szeretném megmutatni. Hogyan nem vagyunk jelen egy helyzetben. Mennyire nem változik a hétköznapok szürkesége. A szabályszerűségek kontrollálatlansága miként módosítja az életben el nem foglalt és felcserélhető helyünket. Erről szólt ez a belső, és külső vizuális utazás.

 

Leave a Reply

