Az erő veled van

Jógaoktatók. Megosztottak a vélemények róluk. Van, aki spirituális vezetőként tekint rájuk. Van, aki szerint ha valaki munkanélkülivé válik, egyszerűen elmegy jógaoktatónak, és meg van oldva az élete. Az igazság, mint mindig, valószínűleg a kettő között helyezkedik el. Mindegyikük más-más okból fordult a jóga felé, és rengeteg gyakorlás után ért el erre a tudásszintre.

Kiskorom óta mozgok. Az első ovis torna után nem volt megállás: testnevelés tagozat, atlétika, szertorna, egy kis kézlabda, aztán aerobik, body art, pilates. Egyszóval sokfelé elindultam, mire végül – 5-6 éve, nem is emlékszem pontosan – Édesanyám példáját követve a jógához értem.
Anita. Kiskorom óta mozgok. Az első ovis torna után nem volt megállás: testnevelés tagozat, atlétika, szertorna, egy kis kézlabda, aztán aerobik, body art, pilates. Egyszóval sokfelé elindultam, mire végül – 5-6 éve, nem is emlékszem pontosan – Édesanyám példáját követve a jógához értem.
Éva. Kb. 8 éve gyakorlok rendszeresen. 2007-ben ismerkedtem meg az Iyengar módszerrel. A metódus megbízhatósága, hatékonyága és precizitása meghatározó volt további gyakorlásaimra.
Éva. Kb. 8 éve gyakorlok rendszeresen. 2007-ben ismerkedtem meg az Iyengar módszerrel. A metódus megbízhatósága, hatékonysága és precizitása meghatározó volt további gyakorlásaimra.
Zita. Eleinte a stressz levezetése miatt jártam jógázni - kiegészítve a mindennapos tánctréningeket - de nagyon hamar megéreztem az életem minden területén a jóga pozitív hatásait. Többet akartam tudni, ezért már pár hónap gyakorlás után beiratkoztam a Mandala jógastúdiók jóga mozgásterapeuta képzésére. Azóta a jóga a mindennapjaim részévé vált, igyekszem folyamatosan tanulni. Ez az út egyirányú, befelé, és felfelé vezet.
Zita. Eleinte a stressz levezetése miatt jártam jógázni – kiegészítve a mindennapos tánctréningeket – de nagyon hamar megéreztem az életem minden területén a jóga pozitív hatásait. Többet akartam tudni, ezért már pár hónap gyakorlás után beiratkoztam a Mandala jógastúdiók jóga mozgásterapeuta képzésére. Azóta a jóga a mindennapjaim részévé vált, igyekszem folyamatosan tanulni. Ez az út egyirányú, befelé, és felfelé vezet.
Brigi. Mindig is fontos volt számomra, hogy tegyek az emberekért, valahogy segítsem őket. Sokáig nem találtam a módját, hogyan is tehetném ezt meg. Aztán megismerkedtem az Integral Tai Chi-val, mely a jógát is magába foglalja. Már az első néhány óra után tudtam, hogy idővel én is szeretnék tanítani, ezáltal adni másoknak, hogy teljesebb életet élhessenek.
Brigi. Mindig is fontos volt számomra, hogy tegyek az emberekért, valahogy segítsem őket. Sokáig nem találtam a módját, hogyan is tehetném ezt meg. Aztán megismerkedtem az Integral Tai Chi-val, mely a jógát is magába foglalja. Már az első néhány óra után tudtam, hogy idővel én is szeretnék tanítani, ezáltal adni másoknak, hogy teljesebb életet élhessenek.
Juli. Már évekkel korábban tudtam, hogy jógázni fogok, mikor végül elkezdtem, 16 évesen. Egyedül, könyvből tanultam szorgalmasan az ászanákat. Már ekkor feltűnt, hogy a jóga semmihez nem fogható. Közben rengeteget zenéltem is, és ezt választottam hivatásomul.
Juli. Már évekkel korábban tudtam, hogy jógázni fogok, mikor végül elkezdtem, 16 évesen. Egyedül, könyvből tanultam szorgalmasan az ászanákat. Már ekkor feltűnt, hogy a jóga semmihez nem fogható. Közben rengeteget zenéltem is, és ezt választottam hivatásomul.
Robi. A jógában több ezer éves tudást ismerhetünk meg, ami életképességét többek között annak köszönheti, hogy jelentősen képes megváltoztatni az emberek életminőségét. A változások a testben válnak érzékelhetővé először, majd innen haladunk tovább, a "durvától a finomabb" felé. Ettől a gyakorlás már az első alkalommal egy nagyon egyedi, személyes út kezdetét jelentheti mindenkinek.
Robi. A jógában több ezer éves tudást ismerhetünk meg, ami életképességét többek között annak köszönheti, hogy jelentősen képes megváltoztatni az emberek életminőségét. A változások a testben válnak érzékelhetővé először, majd innen haladunk tovább, a “durvától a finomabb” felé. Ettől a gyakorlás már az első alkalommal egy nagyon egyedi, személyes út kezdetét jelentheti mindenkinek.
Gábor. A 90-es években ismerkedtem meg az asztrológiával és egyéb gyógyászati irányzatokkal (ayurvédával, kínai gyógyászattal, reikivel, jógával, meditációval, masszázs technikákkal és a gyógynövényekkel). 1996 óta gyakorlom és tanítom az időben áramló energiák működését, az asztrológiát, illetve igázom az a bennünket felépítő erőket a jóga segítségével is.
Gábor. A 90-es években ismerkedtem meg az asztrológiával és egyéb gyógyászati irányzatokkal (ayurvédával, kínai gyógyászattal, reikivel, jógával, meditációval, masszázs technikákkal és a gyógynövényekkel). 1996 óta gyakorlom és tanítom az időben áramló energiák működését, az asztrológiát, illetve igázom a bennünket felépítő erőket a jóga segítségével is.
Péter. Engem a thai masszázs vezetett el a jógához. 16 év vállalkozás után egyszer csak megfogalmazódott bennem az igény arra, hogy azt tegyem ami igazán én vagyok. Eldöntöttem, hogy masszőr leszek. Nem kerestem. A thai masszázs rövidesen rám talált. Azóta tanulom, gyakorlom, tanítom. A tradicionális thai masszázsban a masszőr, az energia vonalak bemelegítése után jóga ászanákba, nyújtásokba segíti bele a vendéget. Így a jóga néhány év alatt alapvető része lett életemnek, a mindennapi gyakorlatban.
Péter. Engem a thai masszázs vezetett el a jógához. 16 év vállalkozás után egyszer csak megfogalmazódott bennem az igény arra, hogy azt tegyem ami igazán én vagyok. Eldöntöttem, hogy masszőr leszek. Nem kerestem. A thai masszázs rövidesen rám talált. Azóta tanulom, gyakorlom, tanítom. A tradicionális thai masszázsban a masszőr, az energia vonalak bemelegítése után jóga ászanákba, nyújtásokba segíti bele a vendéget. Így a jóga néhány év alatt alapvető része lett életemnek, a mindennapi gyakorlatban.
Zsolt. 6 éve döntöttem el, hogy életemet szakmai szempontból a természetgyógyászatnak, és az egészségtudat ébresztésének szentelem. Gyógymasszőrként léptem a küldetésnek érzett célom  gyakorlati megvalósításának az útjára, majd Természetgyógyász/Talpreflexológus végzettséget szereztem. Időközben elkezdtem jógázni, ami a saját életfelfogásomban radikális változásokat eredményezett, és eredményez a mai napig is. Szeretek masszírozni, ám a jóga oktatással nem csak gyógyítok, hanem átadhatom az embereknek azon "eszköz" ismeretét, melynek birtokában gyakorlati szintre emelhetik önnön egészségük iránt éberedett felelősségtudatukat!
Zsolt. 6 éve döntöttem el, hogy életemet szakmai szempontból a természetgyógyászatnak, és az egészségtudat ébresztésének szentelem. Gyógymasszőrként léptem a küldetésnek érzett célom gyakorlati megvalósításának az útjára, majd Természetgyógyász/Talpreflexológus végzettséget szereztem. Időközben elkezdtem jógázni, ami a saját életfelfogásomban radikális változásokat eredményezett, és eredményez a mai napig is. Szeretek masszírozni, ám a jóga oktatással nem csak gyógyítok, hanem átadhatom az embereknek azon “eszköz” ismeretét, melynek birtokában gyakorlati szintre emelhetik önnön egészségük iránt ébredt felelősségtudatukat!
Dorka. 6 éve jógázom, azóta több irányzatot is kipróbáltam, végül Hatha jóga oktatóként végeztem. Azóta folyamatosan gyakorlom és képzem magam. Az a sok-sok átalakulás, amin testileg-lelkileg átmentem a jóga gyakorlása által és az a rengeteg felismerés, ami eközben érkezett, alapvetően az inspirál, hogy megosszam másokkal azt, ami nekem segít és a jóga számomra egy olyan út, ami az életem több területén is pozitív változást indított el.
Dorka. 6 éve jógázom, azóta több irányzatot is kipróbáltam, végül Hatha jóga oktatóként végeztem. Azóta folyamatosan gyakorlom és képzem magam. Az a sok-sok átalakulás, amin testileg-lelkileg átmentem a jóga gyakorlása által és az a rengeteg felismerés, ami eközben érkezett, alapvetően az inspirál, hogy megosszam másokkal azt, ami nekem segít és a jóga számomra egy olyan út, ami az életem több területén is pozitív változást indított el.
Marci. Tizenéves korom óta könyvekből kezdtem tanulni, majd hosszabb szünet következett, és mintegy 6 éve intenzíven kezdtem újra. Rám testileg-lelkileg nagyon jó hatással van a jóga. Amikor láttam, hogy mások is szembenéznek hasonló problémákkal, vagy hasonló dolgokat keresnek, mint én, akkor sok esetben a jógából merítettem tanácsot. Jógáról bármennyit el tudok beszélgetni, hálás téma. Miután többen kérdezték, hogy miért nem foglalkozom jógaoktatással, rájöttem hogy tulajdonképpen miért is nem…. És elkezdtem ezt az utat.
Marci. Tizenéves korom óta könyvekből kezdtem tanulni, majd hosszabb szünet következett, és mintegy 6 éve intenzíven kezdtem újra. Rám testileg-lelkileg nagyon jó hatással van a jóga. Amikor láttam, hogy mások is szembenéznek hasonló problémákkal, vagy hasonló dolgokat keresnek, mint én, akkor sok esetben a jógából merítettem tanácsot. Jógáról bármennyit el tudok beszélgetni, hálás téma. Miután többen kérdezték, hogy miért nem foglalkozom jógaoktatással, rájöttem hogy tulajdonképpen miért is nem…. És elkezdtem ezt az utat.
Leave a Reply

